Plany na port kontenerowy

Najnowsze plany na budowę portu kontenerowego

Mimo że w chwili obecnej w światowym handlu zapanował duży kryzys związany z transportem kontenerów, to następne polskie porty dość poważnie rozważają inwestycje w tym kierunku. Jako wzór do naśladowania można tu wymienić port DTC w Gdańsku, który mimo dużego kryzysu zwiększył w minionym roku całkowitą wagę obsłużonych towarów drobnicowych, i ma w swoich planach następne inwestycje na duże sumy aby poprawić obsługę. Wszystko wskazuje na to, że na wybudowanie portu obsługującego kontenery wielką chęć zaczęło mieć Świnoujście. Zapewne będzie to chęć pójścia za ciosem, bo w końcu kończona tam jest wielka inwestycja w terminal LNG, w każdym razie już w październiku ubiegłego roku rozpoczęły się poszukiwania partnera, który chciałby poczynić inwestycje w wystawienie wszystkiego i później zaczął zarządzać nowym terminalem. Na razie są to tylko pierwsze przymiarki, portowe władze póki co nic nie komentują w tej sprawie. Ale działania, które zostały poczynione, czyli zaczęcie szukania inwestora świadczą wyraźnie o tym, że do projektu tego w Świnoujściu podchodzi się naprawdę poważnie.Najnowsze plany na port kontenerowySporo wskazuje na to, że planowany terminal będzie zlokalizowany na wschodzie od nowego falochronu. Na dzień dzisiejszy tam się znajduje plaża miejska, jednak jeśli projekt wystartuje to wyłączona ona zostanie z turystyki. Tak jak wspominano już, władze portu na razie odmawiają jakichkolwiek komentarzy , lecz w ZMPSiS od kilkunastu miesięcy realizowane są prace przygotowawcze do budowy. Według miejscowych źródeł głównym wykonawcą miałaby być koreańska lub chińska firma, a wszystko będzie szacowane na ponad dwa miliardy. Jednak żeby dało się wystartować z pracami, niezbędne jest uzyskanie zgody Rady Miasta, oraz przygotowanie planu zagospodarowania przestrzennego dla danego obszaru. Jeśli nie będzie z tym kłopotów i projekt zostanie zaaprobowany, to po wybudowaniu wszystkiego planowany jest przeładunek nawet milion jednostek kontenerowych w skali roku, co będzie dawać około osiemset ciężarówek na dzień. A samo Świnoujście dołączyć wtedy będzie mogło do zwiększającego się grona portów na naszym wybrzeżu, jakie mają możliwość rozładunku standardowych kontenerów.