Rekordy pobite w porcie gdańskim w ubiegłym roku

Kolejne rekordy jakie zostały pobite w porcie gdańskim w roku 2015

Kolejne rekordy jakie zostały pobite w gdańskim porcie w roku 2015Miniony rok był dla Portu Gdańskiego wyjątkowy, zresztą doskonale można to zobaczyć po liczbach. Prawie trzydzieści sześć milionów ton rozładowanych towarów, ponad 10-procentowy wzrost obrotów i liczne inwestycje o wartości prawie miliarda bardzo dobrze będą pokazywać, jak to wszystko wyglądało w poprzednich miesiącach. Przede wszystkim miniony rok był rokiem inwestycji o dużych charakterze. Między innymi został ukończony pierwszy etap programu związanego z rozbudową portowych nabrzeży, który jest połączony z pogłębieniem wodnego toru. Duże nakłady inwestycyjne poniesiono w obszarze paliw. Sukcesem zakończył się początkowy z etapów terminalu naftowego PERM, a także modernizacji poddano Terminal Paliw Płynnych, uzupełniając go nowoczesne wyposażenie mające obsługiwać produktów naftowych. Pamiętano także o kontenerach, również tutaj różnorodne inwestycje znacznie poprawiły codzienną pracę z nimi. Rok temu zaczęta została gruntowna rozbudowa terminala kontenerowego, a poza tym zmodernizowano terminal intermodalny na Nabrzeżu Szczecińskim. Poza tym zrealizowano dużo mniej spektakularnych projektów i prac, które mają jednak całkiem spory na jakość oraz bezpieczeństwo obsługi rozładunków.

A tych przeładunków w minionym roku była w Gdańsku ilość rekordowa, bo prawie trzydzieści sześć milionów ton. Najważniejszą ich część, bo prawie 15 milionów ton stanowiły paliwa płynne, dało to dwadzieścia procent wzrostu w porównaniu z minionymi latami. Bardzo dobre rezultaty były również w sektorze drobnicy, mimo że panowało światowe spowolnienie, to w porcie Gdańskim nie było to zupełnie odczuwalne. 11,9 miliona ton i pięcioprocentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2014 to także liczby, które dają niemało powodów do radości. Pomimo że spadła sama liczna kontenerów, to zwiększył się jednak ich całkowity tonaż, i stąd tak rewelacyjne wyniki w tym segmencie. Z kolei chyba największe wzrosty wystąpiły przy przeładunku węgla, w porównaniu z ubiegłym rokiem jego ilość została zwiększona o jedną trzecią. Z kolei nieduże spadki zanotowano w rozładunkach zbóż, przede wszystkim dlatego, że inne polskie porty bardzo poszły w takim kierunku.
.