Spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spadek liczby obsługiwanych kontenerów w Gdyńskim Porcie

Spadek liczby obsłużonych kontenerów w Gdyńskim PorciePort w Gdyni ze względu na bardzo blisko położony port Gdański nie ma łatwej sytuacji. W szczególności że jego konkurent postawił bardzo wysokie wymagania, w ciągu ostatniego czasu wiele zainwestował, i spowodowało to wszystko, że część klientów się zdecydowała na zmianę. Taką sytuację świetnie pokazywać będą cyfry. W rok poprzednim terminal BCT obsłużył o około 120 tysięcy mniej jednostek kontenerowych w nawiązaniu do minionego roku, co daje w efekcie spadek o blisko 25 procent. Spore spadki zanotował także terminal GCT Gdynia, z kolei w nim było to na poziomie niecałych dwunastu procent. Widać więc bardzo dobrze, że póki co Gdynia została trochę w tyle w porównaniu z pobliskim Gdańskiem. W ciągu minionego roku kilku dużych, światowych graczy zaczęło współpracować z DCT, również nowi armatorzy którzy rozpoczynają transporty do naszego kraju wybierają raczej Gdańsk. Wszyscy wiedzą, że istnieje cały czas konkurencja, szczególnie jeżeli porty praktycznie sąsiadują, lecz zaczynają się podnosić głosy o tym, że sytuacja jednak nie jest dobra.

Znaczny wpływ na obecną sytuację Gdyńskiego portu mają duże opóźnienia w projektach powalające na obsługę jednostek o największej długości. Póki co nie został bowiem pogłębiony kanał, co przyczynia się do tego, że niewykonalne jest przyjmowanie kontenerowców o największej ładowności, pomimo tego że infrastruktura portowa na to pozwala. To było jednym z głównych powodów przejścia kilku armatorów do portu w Gdańsku, gdyż ich kontenerowce po prostu nie mogły dopłynąć do terminala z powodu zbyt płytkiej trasy. Oprócz tego na sytuację taką nałożył się krach tranzytowy z Rosją i duże spowolnienie gospodarcze w Chinach, i w rezultacie statystyki nie były najlepsze. Władze portu mają nadzieję, że rok 2016 pozwoli się jednak odbić. Udało się bowiem dokończyć parę trwających od trzech lat inwestycji, jakie miały przygotować terminale na bezpośrednie przyjmowanie statków oceanicznych. Znaczącemu modernizacji oraz powiększeniu uległo wyposażenie, znacznie unowocześniono też place do składowania i zaprojektowano odpowiednie programy informatyczne pomagające w zarządzaniu portem.